Nasazení a správa
Jednoduchá správa
Zařízení Apple obsahují vestavěný framework správy mobilních zařízení (MDM), který IT pracovníkům usnadňuje nasazování zařízení, distribuci aplikací a knih, konfiguraci nastavení a zajištění bezpečnosti všech zařízení. V kombinaci s nástrojem na MDM od jiného výrobce tak můžou IT týmy spravovat nebo aktualizovat zařízení na dálku a bezdrátově. A když se zařízení ztratí, můžou ho na dálku bezpečně vymazat. MDM podporuje konfiguraci aplikací, účtů a dat na každém zařízení – včetně integrovaných funkcí, jako jsou hesla nebo vynucování zásad. Ovládání je pro zaměstnance transparentní a jejich osobní informace zůstávají za každých okolností důvěrné. IT oddělení má potřebnou kontrolu, aniž by to omezovalo produktivitu zaměstnanců. Ať už firma používá cloudové, nebo místní servery, má na výběr z celé řady řešení MDM od různých dodavatelů, s různými funkcemi a v různých cenových kategoriích. Každé řešení přitom využívá framework správy Apple integrovaný v iOS, iPadOS, tvOS a macOS a spravuje pomocí něj funkce a nastavení dané platformy.
Automatizované nasazení
Apple Business Manager je webový portál pro správce IT, kterým umožňuje nasazovat iPhony, iPady, iPody touch, Apple TV a Macy z jednoho místa. Apple Business Manager hladce spolupracuje s řešením správy mobilních zařízení a usnadňuje automatické nasazování zařízení, kupování aplikací, distribuování obsahu a vytváření spravovaných Apple ID pro zaměstnance. Pomocí Apple Business Manageru se dá každý iPhone, iPad nebo Mac nastavit a nakonfigurovat automaticky. IT pracovníci tak nemusí každé zařízení nastavovat ručně. IT oddělení může zaměstnancům kupovat a distribuovat aplikace nebo jim umožnit používat služby Apple prostřednictvím spravovaného Apple ID.
Flexibilní modely nasazení
iOS, iPadOS, macOS a tvOS podporují snadno vynutitelné a spravovatelné flexibilní bezpečnostní zásady a konfigurace. Organizace tak můžou chránit podnikové informace a zajistit, aby zaměstnanci dodržovali firemní požadavky, a to i když používají svoje vlastní zařízení, například donesené v rámci programu používání vlastních zařízení (BYOD). S iOS 13, iPadOS 13.1 a macOS 10.15 podporují zařízení Apple i novou funkci registrace uživatelů, navrženou konkrétně pro programy BYOD. Registrace uživatelů je určená pro zaměstnance, kteří používají vlastní zařízení. Umožňuje jim větší samostatnost a zároveň zabezpečuje firemní data tím, že je ukládá na samostatný šifrovaný svazek APFS. V rámci programů BYOD tak vzniká lepší rovnováha mezi zabezpečením, soukromím a uživatelským komfortem. IT týmy se můžou rozhodnout, že na zařízeních vlastněných firmou vynutí větší míru kontroly. Slouží k tomu funkce dozoru a registrace zařízení, která je dostupná, když organizace kupuje zařízení od společnosti Apple nebo od zapojených autorizovaných prodejců Apple nebo operátorů.
Tento způsob registrace zpřístupňuje další možnosti správy zařízení, které nejsou v jiných modelech registrace dostupné, například silnější bezpečnostní funkce nebo neodstranitelnou MDM. IT oddělení může na dozorovaných zařízeních vynutit nebo naplánovat aktualizace softwaru, aby zajistilo kompatibilitu s interními aplikacemi. Zařízení vlastněná organizací se dají přiřadit konkrétnímu uživateli, sdílet mezi několika zaměstnanci s podobným úkolem nebo nastavit jako zařízení určená pro konkrétní účel nebo konkrétní aplikaci.